äre vare gud i höjden

image173

Tack vare den här utmärkta kvinnan är jag lycklig. Eller ja, hon har sagt hur jag ska bli glad kan man väl säga?! Jag vet inte, men sedan jag började läsa hennes bok och skriva i min lilla söta "Jag är bra - boken" * har jag blivit på så mycket bättre humör. Nu kommer jag låta lite kristen, men ja är så himla tacksam över allt, och det jag gör känns så mycket roligare än om jag hade gort det för ett halvår sedan. Livsglädje skulle man väl kunna säga.


image174

Jag tror jag har en liten till källa till min glädje också, järn! Jag har börjar dricka Blutsaft som är nåt kosttilskott från växtriket som innehåller mer specifikt detta:

Vitamininnehåll per 100ml:  C-vitamin 100mg, B1 5mg, B2 5mg, B6 7,5 mg, Järn 100mg.
Mineralinnehåll per 20 ml:  Kalium 30.0mg, Kalcium 3,6mg, Magnesium 3,0mg, Natrium 2,6mg.


Dekokt av nässla 295mg, Spenat 250mg, Alger 130mg, Kvickrot 195mg, Kvanne 185mg,
Rölleka 175mg, Fänkål 175mg, Morötter 175mg, Vetegroddar 175mg, Hibiscus 130mg
Agerpadderokke 110mg, Pomeransskal 70mg, Malört 10mg,  Kaskarille 10mg, Nyponextrakt 1,100g,
Vetegroddsextrakt 0,196g och 15,53g fruktsaftblandning ifrån röd druvsaft, svart vinbärssaft,
björnbärssaft, päronsaft, körsbärssaft, apelsinsaft, rödbetssaft.


Jag har snart druckit det i en vecka och jag känner redan att jag är mycket piggare och gladare. Nog med ego-skrivande, nu ska jag plugga. Ha en bra dag, puss :*


* "Jag är bra - boken"  fick man med en Topp Hälsa tidning för några månader sedan, men mamma mejlade Topp Hälsa och frågade om det fanns bäcker kvar man kunde få köpa. Men de snällisarna på Topp Hälsa skickade en gratisbok till mig ^^.


Kommentarer
Postat av: Debbie

Men gu va kul å höra! skitbra ju :) Den kvinnan är superskön, nästan sådär löjligt glad att man undrar om hon spelar ibland ;P Men ruskigt bra! Och ja, blutsagt e riktigt bra det också.. mamma brukar dricka, jag har dock inte gjort det.. tror jag :S Nu blir jag osäker iof.. smakar det gott?

2007-09-10 @ 18:07:23
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Iffra

I love Mia!

2007-09-13 @ 19:06:10
URL: http://legolass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0