Nytt år, nya funderingar.


Då var det redan ett nytt år. Ett helt underbart år har gått som har fört med sig en himla massa minnen, jobbigheter och personliga framgångar.


Jag har rest runt lite i världen, inga större resor men det räcker för lite omväxling. Frankrike, Kreta.. underbart! Men även resor i Sverige, jag älskar att åka bort från huset och bo på andra ställen vilket passar perfekt för vår familj då kusiner bor utspritt lite lver hela landet lagom. Jag älskar min släkt och blir lika glad och laddad med positiv energi varje gång jag besöker dem.

Året har också vart en del av min sista tid på gymnasiet, i skolan! Det är helt sjukt vad tiden går fort, det är bara en termin kvar nu... Som vanligt kämpar jag med att dra ner mina egna krav på mig själv. Många kanske tror att det måste vara jättelätt men för mig är det en kamp i varje inlämningsuppgift, prov och så vidare. Jämför jag med hur jag pluggade under första året på gymnasier har jag gjort väldiga framsteg. Då kunde jag sätta mig vid böckerna direkt när jag kommer hem, äta, gå och träna för att sedan plugga till jag lägger mig. Idag har jag med mig själv kommit fram till sjukt bra knep för att inte bränna ut mig;
~ Jag lägger inte ner lika mycket tid på skolan som innan
~ Har börjat värdera mitt välmående högre än resultatet i skolan.

Jag trodde dessa åtgärder skulle medföra lägre betyg men tvärt om, jag har bättre betyg i många ämnen, får mer tid till att göra vad jag vill och jag mår toppen!

Åren går och jag har kvar mina underbara vänner! Vi tjejjer är som fastlimmade i varandra i superlim och vägrar släppa taget. Jag blir glad av oss, vi är fantastiska helt enkelt.


En årsresumé i miniformat skulle man väl kunna säga att det här var. Nu ska jag ta min nya Pilot-penna (julklapp från min söta bror) och min nya anteckningsbok (julklapp från min söta bror) och skriva ner lite viktiga saker jag skall ha med i tanken under året 2009. Jag älskar att ha en hemlig bok som ingen får läsa, i bloggen kan jag ju inte skriva vad jag vill men det kan jag i boken :-)

Ensak jag skall göra under 2009 är att dra ner på dator-sittandet så det kommer bli ännu mindre bloggning. Jag tycker det är roligare att snoka runt på andras bloggar :-) Ha ett underbart år 2009!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, du är så fin Johanna. Och jag kunde inte ha sagt det bättre själv om hälsan och resultater i skolan - du är en inspiration, tjejen!

2009-01-06 @ 00:37:08
URL: http://idabjornstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0