Shops

Jag har en konstig relation till Gina Tricot. Förr Hatade jag affären, dålig kvalitet och urfula kläder ! Kläderna tappade sin form redam efter första tvätten,
 Men Gina bättrar sig, det tar emot lite när jag handlar men ibland kan man hitta riktigt fina saker.  Stordriftsfördelarna gör så att alla kläder blir jättebilliga och alla tjejjer bär samma tröjja, endast färg skiljer åt. Fast alla bär up dem olika, tur är väl det =) Köpte idag en marinblå klänning med sidenband i midjan, ni vet den som är på skyltdockan med 2 m bröstvårtor som man sticka ut ögonen på någon förbipasserande.Jag hade siktat in mig på en gul, men efter att ha insett att det förvandlade mig till en påskkyckling och var alldeles för genomskinlig valde jag en mörkare färg, Ville då ha den dont gröna, men fanns inte i min storek , typiskt ! Fast som tur var hittade jag en marinblå som var minst lika fin =)



När TESSIE öppnade i stan blev jag överlycklig ! De hade så grymt söta och fenimina kläder. Men när byter dem sortiment ? Nästan aldrig, det kommer ju inte in nytt. Tyvärr så tycker jag också att de har gått över till en alltför tantig look för min smak. Men visst kan man fortfarande hitta några fina plagg. 

Jag & Ia har funderat lite på Åhléns. Eftersom Västerås har så väldigt litet utbud av roliga klädaffärer får man ta det som finns. Och Åhléns har faktiskt riktigt fina kläder ibland. Tyvärr har denna affär också en tendens att bli lite för tantigt. Men det mesta är riktigt snyggt, Har endast en avslutningsklänning därifrån men mer kommer det kanske bli? Ge Åhléns ett försök ! =D

Thé boden - mitt hjärtegull. Hur underbar är inte affären ? Doftar ljuvligt och är fylld av massa goda theér i alla smaker; svart, grönt, rött och örter. Jag har ett antal burkar hemma med thébods théer och de är ljuvliga allihopa.

Nu ska jag dricka blandning mellan skogsbär och grönt&skönt. Sen kommer jullan hit med dadlar. Ha en bra dag, puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0