The Sweet Escape


image33


Just nu lyssnar jag på Gwen Stefani - The Sweet escape, gud avd låten är bra och jag älskar Gwen ! Tröttnar aldrig. Jag har precis vart ute och sprungit lite, så jag har massa endorfin som gör mig lycklig  och skrivsugen ! Jag tänkte faktiskt skriva om att jag nog är en träningsnarkoman ( har redan idag gått promenad på 1h, löpit i 25 min och sak träna fitnessboxning snart ) när jag läste detta på wikipedia:

Endorfin är ett peptidhormon kroppen tillverkar själv och som lindrar smärta och påverkar vår vilja att sova, äta och dricka. Endorfin utsöndras bland annat vid stress, motion och vid förälskelse, och vid akupunktur. I motsats till andra naturliga substanser kan endorfin finnas kvar i blodet under flera timmar.

Endorfin anses ofta vara kroppens eget morfin, av den anledningen att ämnena binder till samma typ av receptorer som morfin, heroin och andra opiater, även om endorfin och morfin är helt obesläktade från kemisk synpunkt.

Detta förhållande kan leda till "träningsnarkomani", som är en kombination av kemiskt beroende av endorfin och ett psykiskt beroende.

Jag har en känsla i kroppen att jag bara måste träna ! Ena anledningen är för att jag tycker att det är så himla kul, blir lycklig av det, och sen andra att jag känner mig som en soffpotatis annars. I texten står det ju att man vill äta och dricka samt sova,. Och jag vill äta och dricka hela tiden, där har jag svaret p åmin och Ia's fråga: varför är vi ofta hungriga? Så nu vet jag alltså att jag har träningsnarkomani. Nån som vill vara med i min klubb ? 


Jag måste varna alla er som tänkt använda Basiron, GÖR DET INTE FÖRFAN! Det ger bara massa äckliga ärr som är värre att ha än finnar eftersom ärren sitter i flera månader. Jag ska stämma Basironuppfinnare. DÖD åt honom!

image35

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0