DÖDENS ASPARTAM

image432
Jag har på senaste tiden blivit extremt rädd för sötningsmedel, framförallt aspartam (finns i det mesta som är sockerfritt). Töntigt kanske ni tycker, men tänk att man stoppar i sig något som förmodligen kan ge cancer, gör att du blir hungrig och sötsugen. Då var min mamma så smart att leta upp ett tuggummi utan Aspartam; Pooc från Coop. Det är toppen! Jag får inte cancer, blir inte hungrig och blir inte sötsugen (kan vara psykiska skäl, men det funkar!).

Men då måste jag erkänna en sak, för första gången på flera månader köpte jag Extras Soft Gum Raspberry (hatar att säga det men det innehåller aspartam) i tisdags och jag måste erkänna att det är dödargott! Men jag blir hungrig direkt och tanken att det ger mig cancer försvinner inte, så ut far det ut munnen nästan lika snabbt som jag stoppat in det. Nej, tacka vare Pooc, räddaren i nöden!
 
Är jag ensam om att vara såhär nojig?  Nej nu väntar hela diskberget på mig, tjolahopp.

Kommentarer
Postat av: jessica

svar: jo det har du nog allt rätt i. fast att trycka upp brösten så var ingen hitt!.kram:)

2008-04-12 @ 17:03:27
URL: http://jessicasellgren.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag orkar inte bry mig, haha. Har skitmkt sötningsmedel i téet. x)

2008-04-14 @ 11:59:09
URL: http://pancaakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0