KÄR I LOFSDALEN

image409
Snart har det gått 7 härliga dagar av lovet, och jag har hunnit med en jäkla massa. Hundutställningen med Hugo i Älvsjö gick toppen, lilla Pungen Rydberg kom 2:a (lägger in ett inlägg om det senare med finfina bilder) och resten av veckan har tillbringats i Lofsdalen. Och det är precis vad det här inlägget kommer handla om, Lofsdalen.

Här är som himlen på jorden, det är så underbart att bara åka bort från den lilla håla man vistas i varje dag, få se lite nya folk, höra andra dialekter och njuta i solen. För att inte tala om all god mat vi lyxar med, igår gjorde vi världens godaste pizza á la Pizza Hut-deg! Härliga turer med längdskidorna och mysiga kvällar med film finns det också plats för. Att det är så lungt här i fjällen gör att jag aldrig vill åka hem, jag vill inte åka hem till stressen och till samma håla - jag vill stanna här! Men det går tyvärr inte och imorgon bitti bär det av för en 6 timmars bilfärd hem igen.

Idag har jag hunnit med en härlig tur på längden och strax ska pappa tända klabben så vi kan grilla korv utomhus och ikväll ska vi nog ut på nån av byns resturanger och lyxa det med fin mat. Åh, kan nån ge mig studieledigt från skolan så jag kan bosätta mig här några månader?

Kommentarer
Postat av: THERESE

åh ja! den var godast dagen efter :D jag blev helt förälskad i den! hehe =)

2008-03-27 @ 18:20:05
URL: http://thereselindstrom.blogg.se
Postat av: amanda

härlig bild måste jag säga :)

2008-03-29 @ 10:44:05
URL: http://paandah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0