Sista veckan

Det är helt sjukt vad tiden här i Amerikatt har gått fort! Det är 6 dagar kvar tills jag och Julia får krama om våra älskade familjer och vänner igen efter 3 månader här borta över havet. Bloggen har tyvärr blivit lite lidande av allt som hänt här, och det har vart både bra och dåliga händelser;

Dåliga:

♦ Jag slutade jobbet som nanny 1,5 vecka tidigare för jag inte längre kunde stå ut med familjen / mamman. Allt för många problem i den familjen och mamman var psykiskt ostabil så jag kände mig bara obekväm och ouppskattad av att vara där, då jag drog.

♦ Hon hotade med att polisanmäla mig också. Det var tydligen en väldigt stor grej för henne att jag hämtade en kasse av mina kläder hemma hos henne när inte hon var hemma. Hon har problem och jag tar ingen skit så nu har jag lagt det bakom mig.

Bra:

♦ Jag hittade ett nytt jobb veckan efter som bestod av att vakta 2 svenska pojkar i 3 dagar där jag tjänade lika mycket pengar på 3 dagar som jag gjorde på 5 i den gamla familjen!

♦ Julls och jag har spenderat mycket tid med hennes kompisar, shoppat, bio, kollat på när killar blir höga, badat i poolen och ätit Tracis hembakade kakor.

♦ Julia påminde mig om att min födelsedag är på måndag vilket jag helt hade glömt bort. Tur att jag har henne!

♦ Jag och Julia åkte på en trip för oss själva till Ohio, sov på hotell och upplevde Amish-kulturen!!!!!!!!!!!

♦ Vi har vart i Ohiopyle och skogsvandrat och åkt  i naturliga vattenrutchkanor så våra rumpor är helt röda efter att ha skrapat emot stenarna. Det var bland det roligaste jag gjort i hela mitt liv!


Imorgon väntar en promenad i en vacker park på morgonen och sedan Art festival inne i downtown Pittsburgh :-)
Pusss, saknar er alla!


Kommentarer
Postat av: Agnes

Va tråkigt med den där mamman, vilket psycho. Bra att du inte tar skit från såna människor johanna! tummen upp.

Hoppas ni ser fram emot att komma tillbaka till sverige, glöm inte bort att ni har en hel drös här som älskar er och vill att ni kommer hem igen. puss o kram

2009-08-29 @ 12:01:58
URL: http://aekendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0