Jag har blivit lite andlig

En ny vana har nämligen hittat sig in i mitt liv! Varje morgon kör jag en fyra minuter yoga. Fyra minuter, hur svårt kan det va tänker du? Men efter dessa fyra minuter med händerna ovanför huvudet och magen pumpades ut och in i samma takt som jag säger SAT NAM blir det väldigt, väldigt jobbigt. Till och med så jobbigt att jag blir svettig (jag skojjar inte!). Varför gör jag då det här kan man undra? Den här övningen ger nästan samma effekt på kroppen som ett helt yogapass. Jag  blir bland annat pigg och så hjälper den magen och tarmarna med matsmältningen.
Det fnns tydligen en övning, kamelen, som öppnar upp alla inneboende känslor. Den får tydligen folk att gråta och få fram sina känslor som tynger ner oss. Det får bli min nästa utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0