Nu är jag Gråhårig

Har tröttnat på det slingade och solblekta blonda kruset jag har på huvet så jag tog mitt pick och farmor och begav mig till Maxi, köpte en toning som skulle göra mig en nyans mörkare blond. Till min stora förvåning blev de inte mörkblond utan grått/grönt. Trevligt! Jag vet att man inte ska färga brunt direkt på blont men den här toningen skulle vara för ljusblonda och skulle ge e nyans mörkare hår. Betyder väl att min mörkare nyans är grå. Fast jag skrev ett mejl till Poly och sa att det itne var så kul att vara grå/grönhårig vid 19 års ålder. Tanten förstod mig och ska skicka 200 riksdaler till mig på posten. Så ja, jag tjänade 100 kronor på att få ett hemskt hår. :-) (Toningen ska gå ur om 24 tvättar så jag tvättar, skrubbar, inpackar och allt möjligt, sen blir det FRISÖREN i min jakt på den perfekta blonda nyansen)


Kommentarer
Postat av: ida

Testa att dra i en hårinpackning över natten, det sägs "skrubba" ur färgen relativt bra :)

2009-09-22 @ 21:38:49
URL: http://idabjornstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0